Thursday, November 3, 2011

Sembang Kedai Kopi: Perebutan kerusi Jeram Padang dikalangan pimpinan MIC NS?








Namun, kemenangan Adun Jeram Padang, VS Mogan dikhabarkan sedang 'terancam' gara-gara ada beberapa individu yang boleh dikatakan adalah yaang berada dalam kepimpinan MIC Negeri Sembilan! Secara mudahnya, telah ada yang mencari tempat selamat untuk kembali berada dalam senarai Exco kerajaan negeri sekiranya BN berjaya mengekalkan kemenangan di Negeri Sembilan.

Khabar-khabar tak rasmi yang sedang digebangkan menyatakan Pengerusi MIC Negeri Sembilan telah dikatakan ingin kembali bertanding di Jeram Padang. Tambahan maklumat lagi, ketika ini hubungan antara Adun Jeram Padang dan Pengerusi MIC NS tidak mesra gara-gara hasrat politik tersebut. Paling kritikal sebagaimana yang disebut oleh pemberita khabar MIC di Jempol khususnya di Jeram Padang telah terbahagi kepada dua kumpulan iaitu kumpulan VS Mogan dan kumpulan T.Rajagopalu.

Pertentangan ini bukan lagi menjadi suatu rahsia tetapi telah kencang diperkatakan sehingga mendapat pengetahuan MB Negeri Sembilan. Ruang dan peluang ini harus dimanfaatkan oleh jentera PKR untuk mengukuhkan pengaruh dan kekuatan di Jeram Padang. Pertentangan politik dalaman yang berlaku dalam MIC ini bakal berlarutan kerana sebelah pihak ingin mempertahankan kedudukan manakala sebelah pihak lagi sedang giat melobi untuk meletakkan diri menjadi calon.

Kesan pertentangan tersebut terbukti dalam beberapa program anjuran ADUN Jeram Padang tidak dihadiri oleh Pengerusi MIC NS walaupun dikhabarkan telah mendapat jemputan rasmi. Tindakan tersebut membuktikan krisis dalaman tersebut sedang memarakkan perpecahan.

Mungkinkah Jeram Padang bakal menyaksikan penolakan mutlak MIC dari peta politik di Negeri Sembilan dalam PRU-13 nanti?


No comments: