Thursday, December 1, 2011

Gendang PRU-13 telah dipalu oleh Umno!

Ucapan perasmian oleh Presiden Umno, Najib Razak dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2011. Antara kata-kata ucapan beliau yang dipetik dari Malaysiakini.com adalah;

Najib, yang juga presiden Umno dalam ucapan perasmian Perhimpunan Agung Umno 2011 di sini, mengingatkan semua anggota parti supaya "merapatkan saf, menyalakan jamung dan menggigit sekuatnya perjuangan dengan geraham kita" bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Palulah genderang perang, palulah ia tabuh-tabuhan dan tiupkanlah semboyan. Masanya sudah hampir, waktunya sudah tiba.

"Bingkaslah orang-orang Umno, kita turun ke medan bakti," katanya sambil melaungkan Hidup Umno yang disambut gemuruh 2,711 perwakilan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Seluruh anggota KEADILAN Cabang Jempol khususnya harus mempersiapkan diri bagi menghadapi PRU-13 yang dijangka berlaku dalam masa terdekat. Khabar-khabar angin politik kencang bertiup menyatakan bahawa tarikh pembubaran parlimen bakal berlaku sebaik sahaja selesai PAU 2011. Jika benar sebagaimana yang diperkatakan, berkemungkinan PRU-13 bakal berlangsung samada Januari atau Mac 2012.

Serangan-serangan kental fitnah oleh jentera-jentera media gerombolan Umno-BN kian mengasak PR setiap hari khususnya ditujukan kepada PKR dan Ketua Umum, Dato Seri Anwar Ibrahim. Gerombolan Umno-BN tidak lagi merasa tergugat pada PAS atau DAP tetapi ketakutan mereka hanya kepada PKR dan Anwar Ibrahim.

Seandainya kredibiliti Anwar Ibrahim dan PKR dapat diruntuhkan dengan mencetuskan ketidakyakinan rakyat Melayu khususnya, maka kekuatan PR dapat ditangani tetapi tidak semestinya gerombolan Umno-BN dapat memenangi PRU-13 secara mutlak!

PAU 2011 kali ini memperlihatkan serangan luarbiasa daripada kebanyakan pembahas kepada PR. Ini jelas mempamerkan mutu bahas yang tidak menyentuh isu-isu berkaitan rakyat tetapi lebih kepada kutukan, kejian, maki hamun dan cabar mencabar yang dilontarkan oleh para perwakilan yang berbahas. Apakah ini cara dan kaedah Umno membangkitkan semangat para ahlinya bagi menghadapi PRU-13?

Berbeza pula dengan suasana dalam Kongres Nasional 2011 KEADILAN yang berlangsung minggu lalu, para anggota parti yang terlibat dalam perbahasan menyampaikan buah fikiran, ilham, pandangan dan kritikan mereka berdasarkan isu-isu berkenaan persediaan PRU-13, pendidikan, isu anak muda, politik baru, agenda ekonomi baru dan penghayatan perjuangan parti sejak 12 tahun lalu. Sekali-sekala, anggota-anggota parti menyindir dan 'membunuh' kepincangan ciptaan gerombolan Umno-BN dalam politik negara dengan ungkapan kata yang sopan dan tidak beremosi. Inilah cara KEADILAN menyemarakkan semangat para anggotanya bagi menghadapi PRU-13 tanpa dimomok dengan provokasi retorika politkus picisan!

Secara umumnya, PR Jempol telah mempersiapkan diri bagi berhadapan dengan tentangan secara depan dan luarbisa dari gerombolan Umno-BN. DAP telah sedia untuk mempertahankan kemenangan di dun Bahau, PAS juga telah mempersiapkan calon tempatan dan warga peneroka yang disegani sebagai calonnya di dun Serting. PKR tidak ketinggalan sama dengan menggerakkan kempen pembelaan hak warga peneroka seluruh kawasan rancangan Felda di Jempol.

Keyakinan untuk mencapai kemenangan dapat dilihat dengan sambutan warga peneroka dalam satu ceramah yang diadakan di Palong 6 minggu lalu yang menyaksikan kehadiran lebih dua ribu orang. Ceramah penerangan tersebut telah dihadiri oleh Dato Seri Anwar Ibrahim. Suasana tersebut amat berbeza 4-5 tahun lalu yang mana para peneroka menyambut sepi kehadiran pembangkang sehingga kehadiran sesuatu program pembangkang hanya mencapai 50 ke seratus orang sahaja.




1 comment:

Blog 1 Malaysia said...

transformasi besar UMNO

(( Peringatan Terakhir )) - Saya Mahu Menang Tanpa Tanding

-------

"Kehancuran Generasi Baru - Bala besar untuk BN"


PRU Ke-13 - Mohon ramai Adun Dan MP BN 'Mati'

Media BN Media Porno - Wartawan2 BN B.ODOH dan T.OLOL T.OLOL

Alat BN - Blogger-blogger BN hanya jadi Anjing..

'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling BO.DOH ( dalam BN ) ...

Penyalahgunaan kuasa, politik wang, akhbar porno, transformasi palsu, penghinaan akar umbi - UNDI BN UNDI HARAM

---------

>>> Saya mahu menang tanpa bertanding semua jawatan dalam parti dalam pemilihan UMNO 2012 <<<


* Saya akan bertanding Jawatan Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan Timbalan Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan Naib Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan MT..

* Saya akan bertanding Jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia..

* Jawatan Ketua Wanita dan Ketua Puteri UMNO dibubarkan...




p/s: Saya mahu sapu bersih jawatan di atas... Siapa yang 'booking' jugak, 'pendek umur' dan mohon cepat 'mati' lepas PRU ke-13 ( termasuk yang bersubahat )..


p/s: Aku memang ahli UMNO tapi dah tak berminat dan tak hingin langsung nak berjuang utk UMNO, generasi muda mahupun generasi baru ( jangan perasan wahai pemimpin2 BN yang B.ODOH dan T.OLOL )..








--------

Wartawan2 BN Bo.doh, P.uki.mak,si.al, but.oh. b.abi. anjing..
( Anak2 ko pun P.ukimak, sial, anjing macam Ko )..

Pergi Mampus wartawan2 Porno BN..


Babi Betul!

Bodoh. Pukimak. Anak haram. sial. butoh. babi. anjing

Triple fuck atas dahi kau

Pantat mak kau la~

Butuh Pak Hang!

Pegi Mampos La Bodoh!

Bapak Ulamak , Anak Pukimak


Lu blah dr page gua skunk sblom kaki gua melekat kt muke lu~~

Terima kasih sangat2 korang memang terbaekk!! Terharu aku~ huhuhuhu

Lancau la lu

tidak semua mat rempit jahat!!saya sokong mat rempit

Saya suka berak sambil hisap rokok ~

MaSUk AIr Lah KOU

Sengal~

P.ukimak hang !

Pergi mampos lah kau s.ial

KO Pehal P.ukimak