Sunday, October 9, 2011

Bibit-bibit PRU 13 kian menghampiri!

Kerancakan Perdana Menteri, Najib Razak turun ke padang sejak bulan raya Aidilfitiri lalu cukup menyakinkan khabar-khabar angin politik yang mengatakan PRU-13 bakal berlaku dalam masa terdekat ini.

Lebih-lebih lagi kemunculan secara 'mengejut' Najib yang sebenarnya dirancang di konti-konti radio, konsert Suara Kami, program berbasikal di Georgetown. Ini adalah sasaran buat pengundi-pengundi muda. Namun, apakah kaedah-kaedah itu memperlihatkan Najib 'cool' di mata fikiran orang-orang muda?

Selepas mengadakan program Rumah Terbuka Hari Raya Malaysia di Permatang Pauh, Najib seterusnya bertumpu di Selangor dengan turun di kawasan-kawasan tumpuan yang cuba memberi isyarat kepada PR bahawa Selangor telah siap sedia akan ditawan oleh BN!

Semalam dalam Majlis Penerangan BN Wilayah Persekutuan, ucapan Najib seakan-akan memberi isyarat bahawa PRU-13 tidak lama sahaja lagi. Ia seakan melayangkan gambaran agar semua orang-orang politik bermain teka-teki kemunculan PRU-13! Sangat menarik tingkah laku Najib tersebut dan TV3 memaparkan lebih daripada 10 minit ucapan beliau tersebut. Apakah maksudnya itu?

PR harus bersiap sedia dan memperkuatkan jentera mulai sekarang. Usah ditunggu sehingga saat-saat akhir untuk memulakan rentak perlawanan. Rentak itu seharusnya telah siap dirangka untuk dipergerakkan bagi menghadapi permainan yang bakal berlaku dalam masa terdekat ini.

PKR Jempol telah menyiapkan diri untuk menghadapi perlawanan PRU-13 ini. Mungkin BN masih memperkecilkan usaha-usaha tersebut dan PKR Jempol juga tidak memandang rendah keupayaan BN mempertahankan kemenangan mereka di Jempol.

No comments: