Friday, October 7, 2011

Khabar Pilihanraya: MIC N.Sembilan mahu tukar bertanding di Parlimen Jempol?

BN Negeri Sembilan khususnya parti-parti komponen seperti MIC dan MCA telah mempersiapkan strategi dan gerak kerja untuk merampas kawasan-kawasan yang tewas dalam PRU 2008 lalu.

Maklumat-maklumat tidak rasmi ada menyebut MCA telah bertumpu di Dun Lobak, Temiang, Rahang, Senawang dan Repah manakala MIC dikatakan sedang memperkukuhkan jenteranya di Port Dickson.

Walaupun ia maklumat tidak rasmi, lebih 1,500 pemilih luar telah dipindahkan ke Lobak dan dikenalpasti pengundi yang bakal membantu kemenangan calon MCA di Lobak akan datang. Begitu juga dengan peningkatan jumlah pemilih pos di Dun Temiang. Kemenangan tipis DAP di Temiang mungkin akan digugat dengan adanya 'undi bantuan' yang dirancang oleh jentera BN.

Ada perkhabaran menyebut kemungkinan BN akan berjaya merampas dan memenangi beberapa dun seperti Temiang, Rahang dan Senawang. Perkhabaran ini perlu diambil serius oleh jentera PR Negeri Sembilan bagi mengukuhkan gerak kerja di kawasan-kawasan terbabit.

Maklumat tidak rasmi juga ada menyebut MIC Negeri Sembilan berhasrat untuk bertanding di Parlimen Jempol dan menyerahkan Parlimen Telok Kemang kepada Umno. Walaubagaimanapun, hasrat MIC itu tidak dipersetujui oleh pimpinan Umno Bahagian Jempol.

Apakah MIC merasakan peluang untuk kembali merampas dan memenangi Parlimen Telok Kemang berada dalam laluan sukar buat mereka? Persaingan di Telok Kemang dikalangan komponen BN dikhabarkan sengit kerana PPP juga ada hasrat untuk bertanding di Telok Kemang dan Dun Port Dickson.

No comments: