Thursday, October 20, 2011

Tindakan Jahat Umno-BN merobohkan papan tanda PKR di Jempol

Tidak adil....kelihatan jentolak merobohkan papan tanda PKR Ranting Palong 14,15 & 16

Umno-BN di Jempol seperti sudah hilang kewarasan pertimbangan kerana bertindak merobohkan papan tanda rasmi PKR Ranting Palong 14, 15 & 16. Nampaknya pihak yang bertanggungjwab cuba menafikan hak berpersatuan rakyat awam di Palong khususnya.

Apakah Umno-BN telah lupa bahawa papan tanda tersebut bukan suatu kesalahan kerana akta Pendaftar Pertubuhan membenarkan mana-mana papantanda pertubuhan politik boleh dipasang, dipacak atau dipamerkan tanpa memerlukan sebarang kelulusan Majlis Daerah atau PBT mahupun permit kebenaran dari polis???

Apakah rasional tindakan merobohkan papan tanda tersebut?

Jelas sekali tindakan terdesak Umno-BN ini memperlihatkan 'ketakutan maha hebat' mereka terhadap kebangkitan rakyat peneroka kepada gerombolan ini. Tindakan tersebut secara terang-terangan melanggar prinsip demokrasi yang sering dilaungkan oleh pemuka-pemuka Umno.

Adakah ini suatu bentuk mentaliti atau pemikiran kebanyakan pemuka-pemuka Umno-BN di Jempol yang sememangnya dilatih berfikir jumud dan tidak luas perspektif berfikir??

Harus diingat, walaupun Selangor telah diperintah oleh PR tetapi kerajaan negeri mahupun mana-mana parti komponen PR tidak pernah membuat 'tindakan terdesak' seperti ini untuk merobohkan papan tanda Umno atau mana-mana komponen BN di Selangor. Rasionalnya kerana PR tidak bersifat jumud dan berfikir seperti budak-budak mentah hanya kerana 'sakit hati' melihat papan tanda parti lain terpacak, terpampang dan terdiri di mana-mana kawasan.

Fikir-fikirkanlah. Inikah kematangan politik di sebalik 'keunggulan' Umno selama 65 tahun kewujudannya?

No comments: